1- حتی الامکان دایرکتیوهای using رو بداخل namespace منتقل کنید و در خارج از محدوده namespace رها نکنید.

StyleCop: SA1200: UsingDirectivesMustBePlacedWithinNamespace

namespace ConsoleApp1
{
   using System;
   using System.Collections.Generic;
   using System.Text;

   class Program
   {
      private static void Main(string[] args)
      {
      }
   }
}

نکته: درصورتیکه فقط یک namespace در فایل موردنظر موجود باشه.

 

2- همیشه reference های بلااستفاده رو از پروژه حذف کنید.

نکته: البته هنگام کامپایل برنامه، همه reference های استفاده نشده حذف میشن، ولی خب همیشه محیط کدنویسی رو تمیز و خلوت نگه دارید.

 

3- همیشه دایرکتیوهای using بلااستفاده(خاکستری رنگ) رو از کلاسها حذف کنید.

   using System.Drawing;
   using System.Resources; // <-----
   using System.Reflection; // <-----
   using System.Runtime.InteropServices; // <-----
   using System;
   using System.Windows.Forms;

 

4- جهت بازگشت چندین مقدار از یک متد میتونید از کلمه کلیدی ref یا out یا پرانتز (type1, type2, typeN) یا حتی Tuple استفاده کنید:

public Tuple <int, string, string> GetStudent()
{
   int studentId = 11;
   string firstName = "Alex";
   string lastName = "Koertson";
   return Tuple.Create(studentId, firstName, lastName);
}

نکته: Tuple از نوع reference type هستش و حداکثر ظرفیت 8 عنصر رو داره. همچنین از دات نت نسخه 4 و جدیدتر در دسترسه.

 

5- قابلیت های مخفی در #C!

ادامه مطلب

نکات و اصول مهم در برنامه نویسی #C

#4 - نکات و اصول مهم در برنامه نویسی PHP

برنامه‌نویسی GPU در جاوا

برنامه‌نویسی GPU در Java

using ,system ,namespace ,رو ,حذف ,{ ,using system ,رو از ,} } ,reference های ,حذف کنید

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


فون پلاس دانلود برنامه و بازي اندرويد 2021 اقیانوسها گروه برنامه نویسی آژمان amirrzv کسب و کار اینترنتی دورکیا(DORKIA) اولین مرجع خبری پاقلات کتومتو | محل بهترین ها technologyA tarfandblogb